23948sdkhjf

Ikonisk tøjbrand tjener 70 procent mindre i investeringsår

Det har været et investeringsår for sportsbrandet H2O Sportswear. 

Det beskriver direktør Christian Trads Hansen på virksomhedens LinkedIn i forbindelse med fremlæggelsen af årsregnskabet for 2023. 

"Vi har investeret på en lang række områder. Hos H2O Sportswear har vi bl.a. oprustet medarbejderstaben som følge af et øget fokus på at levere data til vores store kunder og leve op til kravene som følge af de nye krav til branchen. Vi har gennem de seneste par år haft en dedikeret medarbejder til ESG, og nu har vi så investeret yderligere," udtaler direktøren. 

De konkrete tal i 2023-regnskabet viser da også, at bundlinjen har været på markant tilbagegang for det ikoniske tøjbrand. Fra et overskud på over fem mio. kr. i 2022 til i 2023 at lande under 1,5 mio. ditto - eller i procenter svarende til et fald på over 70 procent. 

Det tager Christian Trads Hansen dog med ophøjet ro, idet man i det forgangne år har "navigeret gennem udfordrende økonomiske forhold". 

Han pointerer, at man har lavet "nødvendige investeringer" i H2O Fagerholt, der har fokus på det amerikanske marked. 

2023 markerer dog også det fjerde år i træk med overskud for H2O Sportswear - og samlet har man hentet over 10 mio. kr. på bundlinjen de seneste fire år. 

H2O SPORTSWEAR A/S
Regnskabsår 2023 2022 2021
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 9,3 14,4 13,2
Resultat af primær drift 2,0 6,5 6,4
Resultat før skat 1,9 6,7 6,6
Årets resultat 1,4 5,2 5,1
Balancestatus 18,6 31,1 26,6
Egenkapital 14,0 16,6 11,4
Antal ansatte 11 8 8
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Læs mere om: detailhandel mode
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.685